Zoekmachine Marketing heeft als doel zoveel mogelijk relevante bezoekers naar een website of webshop te loodsen. Zoekmachine marketing is onder te verdelen in 2 pijlers: zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren.
Zoekmachine Marketing: De Afkortingen
Hoor je al jaren diverse afkortingen, maar ben je het overzicht een beetje kwijt? Dan hebben we hier een kort en duidelijk overzichtje:
- SEM >> Search Engine Marketing >> Zoekmachine Marketing
- SEO >> Search Engine Optimization >> Zoekmachine Optimalisatie
- SEA >> Search Engine Advertising >> Zoekmachine Adverteren >> Google AdWords
Zoekmachine Optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie gaat feitelijk over de zaken die je zelf kunt doen m.b.t. je website om je positie in de gratis (ook wel organische) zoekresultaten van Google te verbeteren. Grofweg gaat het om techniek, content en autoriteit. Meer over zoekmachine optimalisatie.
Zoekmachine Adverteren / Google AdWords
Zoekmachine adverteren gebeurd in Google met Google AdWords een aparte tool van Google om zoveel mogelijk bezoekers naar je website te loodsen. In de meeste gevallen betaal je voor iedere klik op je advertentie. Meer over adverteren in Google.