Conversie optimalisatie is een must voor ondernemers die snappen dat hun groei en omzet afhankelijk is van hun website of webshop. Als je eenmaal een mooie website of webshop hebt en deze ook nog hoog in Google staat, dan wil je dat al die bezoekers natuurlijk doen wat jij wilt.
Wat Is Conversie Optimalisatie?
Conversie optimalisatie is er op gericht bezoekers gewenste acties te laten verrichten. Bijvoorbeeld informatie aanvragen, aankopen doen, bestanden downloaden of content delen via social media. Bij conversie optimalisatie moet je denken aan:
- het in kaart brengen van bezoekersgedrag (via Google Analytics maar ook via tools die exact de muisbewegingen van een klant in kaart brengen). Hieronder valt ook het in kaart brengen van het aantal conversies op dat moment;
- het aanbrengen van wijzigen in bijvoorbeeld het design of de content;
- het testen van die wijziging en meten van de resultaten.
- het hele proces herhalen.
Het Begint (Online) Met Zoekmachine Optimalisatie
Door te focussen op de juiste zoekwoorden zorg je er al voor dat je relevante bezoekers op je website krijgt. Doe je dit niet dan krijg je veel bezoekers van buiten je doelgroep op je website of in je webshop en als je dan aan de slag gaat met conversie optimalisatie ga je dus je website optimaliseren voor de verkeerde bezoekers.