Veel webshops halen te weinig uit hun bestaande klanten. Na het verkopen van een product is er in veel gevallen geen contact meer met de klant, waardoor er voor de klant geen extra reden is om terug te keren voor een nieuwe bestelling. Doodzonde want er zijn veel tools die het mogelijk maken om als webshop bijvoorbeeld persoonlijker te zijn dan een verkoper in een offline winkel.
WooCommerce (de webshop functionaliteit van WordPress) biedt tal van kant-en-klare oplossing voor marketing en conversie. Hieronder noemen we twee leuke WooCommerce plugins die je helpen meer te verkopen:
Follow-Ups
Met Follow-Ups kun je geautomatiseerd klanten of bezoekers (sinds de laatste update) blijven mailen. Zo kun je een bv een mail sturen direct na een bestelling of inschrijving en kun je bijvoorbeeld automatisch na 2 weken, 4 weken, 10 weken etc. weer een mail sturen. Een kwestie van 1x de mails klaarzetten en zo zorg je automatisch voor een relatie met je klant / bezoeker (mits de inhoud van je mails natuurlijk aantrekkelijk is).
Denk bijvoorbeeld aan het sturen van een bestel-link rond de periode dat de, door de klant gekochte, hoeveel op moet zijn. Ook kun je denken aan leuke tips of het vragen om een review.
Point & Rewards
Met WooCommerce Points & Rewards zet je relatief eenvoudig je eigen online spaarprogramma op. Klanten krijgen bijvoorbeeld voor iedere bestelling een aantal spaarpunten, maar ook het aanmaken van een account kun je ze punten geven. Bovendien kun je zelf bepalen hoeveel punten ze krijgen en kun je ze bv ook handmatig punten geven voor het delen van je producten via social media.
Meer weten over hoe je het beste uit je webshop haalt? Neem dan contact met ons op.