Professioneel webdesign gaat verder dan het omzetten van een huisstijl naar een website (template). Waar moet je aan denken bij professioneel webdesign? En zijn vormgevers en webbouwers nog wel de partijen om mee te praten als het gaat om online?
Zo’n 10 jaar geleden gingen organisaties voor de website naar de vormgever die ook de huisstijl had verzorgd en met een beetje geluk kon die er ook wel een website van maken. Of de vormgever kende wel een programmeur die er een website van kon maken. De meeste websites zagen er (voor die tijd dan) prima uit, maar leverden geen resultaat op.
Organisaties anno 2014 hebben steeds vaker door dat de website het belangrijkste sales & marketing kanaal is. Helaas missen vormgevers en programmeurs vaak kennis op het gebied van online marketing zoals zoekmachine optimalisatie en conversie. Dit zorgt er vaak voor dat naderhand online marketeers ingeschakeld moeten worden om er voor te zorgen dat de website alsnog bij gaat dragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Dit zorgt vaak voor extra onnodige kosten. De oplossing: een fullservice bureau!
Waar Moet Je Bij Professioneel Webdesign Dan Allemaal Aan Denken?
Een organisatie die echt wat wil bereiken met de website moet voor het laten maken van de website onder andere denken aan:
- de doelgroep(en);
- de doelstellingen;
- de toptaken;
- de zoekmachine optimalisatie strategie;
- conversie.
Pas als dit duidelijk mag er begonnen worden met het webdesign en de ontwikkeling van de website of webshop. De bovenstaande zaken zijn namelijk enorm van invloed op onder andere:
- de te gebruiken kleuren;
- de structuur van de website;
- de content.
Toe Aan Een Professionele Website?
Neem contact op met ons voor een vrijblijvend adviesgesprek. We helpen diverse grotere en kleinere ondernemingen in de regio aan meer bezoekers en omzet.